Informujemy również, że w dwa najbliższe poniedziałki (16 i 23 marca) obsługa w placówkach ZUS będzie skrócona do godz. 15.00.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych zwraca się do swoich klientów z prośbą o ograniczenie wizyt w placówkach ZUS w całym kraju. W przypadku potrzeby kontaktu można skorzystać z informacji telefonicznej, wysłać maila lub skorzystać z portalu PUE ZUS.
W przypadku potrzeby kontaktu można korzystać z informacji telefonicznej – numer tel. 22 560 16 00.
Można korzystać również z kontaktu mailowego. Adres e-mail do zapytań ogólnych cot@zus.pl
Klienci, którzy mają indywidualne konto na platformie PUE ZUS mogą większość swoich spraw załatwić za pośrednictwem tego konta. Pozostałych klientów zachęcamy do zakładania kont gdyż możliwość kontaktowania się z Zakładem bez wychodzenia z domu jest teraz szczególnie przydatna. Swoje indywidualne konto można założyć samodzielnie gdyż jest to bardzo proste i nie zabiera wiele czasu.
- Najlepiej zrobić to przez swój profil zaufany gdyż wtedy nie jest konieczna wizyta w ZUS żeby potwierdzić swoją tożsamość – mówi Iwona Kowalska-Matis. – Taka „bezpieczna” ścieżka jest konieczna gdyż po aktywacji konta uzyskuje się dostęp do wszystkich swoich danych związanych z ubezpieczeniem społecznym (np. zwolnieniami lekarskimi) - wyjaśnia.
Profil zaufany można założyć bez wychodzenia z domu, jeśli ma się konto w np. banku, który ma zgodę na potwierdzanie profilu zaufanego (ich listę znajduje się na stronie profilu zaufanego), lub kwalifikowany podpis elektroniczny. Profil zaufany jest to potwierdzony zestaw danych, które jednoznacznie identyfikują jego posiadacza w usługach podmiotów publicznych w Internecie.
Iwona Kowalska-Matis
Regionalny Rzecznik Prasowy ZUS
Województwa Dolnośląskiego
(Źródło: Powiat Górowski)